Koronaan liittyvät toimenpiteet, toimisto palvelee rajoitetusti

Asiakaspalvelu

Toimiston ovet on suljettu. Toimistomme ottaa asiakkaita vastaan avaintenhakuun liittyvissä asioissa arkisin vain klo 12–15.30 välisenä aikana.  Ovi on suljettuna, ja toimistolle saapuessaan tulee asiakkaan soittaa olevansa ovella, jolloin ovi avataan aukioloaikojemme puitteissa. Tule toimistolle yksin hakemaan avainta. Pidäthän asiointisi toimiston sisällä lyhyenä ja sujuvana.

Huom! Avainta ei voi noutaa toimistolta sairaana tai edes vähäoireisena tai jos olet karanteenissa. Tällöin valtuuta joku muu hakemaan avain puolestasi.

Toistaiseksi toimistolla ei tehdä sormenjäljen rekisteröintejä kuntosalia varten.

Useimmat asumiseen liittyvät asiat hoituvat helposti sähköisten palveluidemme kautta www.toas.fi. Tavoitat meidät myös sähköpostitse, puhelimitse ja chatin välityksellä toimiston normaaleina aukioloaikoina ma-pe klo 9–15.30. Puhelinnumeromme on 0800 95560.

Kuunvaihteen avaintenhausta tiedotetaan aina erikseen.

Saunat, kerhohuoneet, pesulat, yhteiskeittiöt ja kuntosalit

Älä käytä mitään yhteisiä tiloja, jos olet sairas tai edes vähäoireinen. Noudata hyvää hygieniaa ja muista turvavälit sekä muut viranomaisten antamat ohjeet.

Kohteiden saunat ja pesulat ovat asukkaiden käytössä, mutta yllä mainittuja ohjeita on noudatettava. Lenkkisaunat eivät toistaiseksi ole käytössä.

Myös yhteiskeittiöt ovat käytössä normaalisti, mutta sielläkin asioidessa tulee noudattaa hyvää käsihygieniaa ja erityistä huolellisuutta. Yhteiskeittiöiden siivousta on tehostettu, mutta jokaisen asukkaan velvollisuus on huolehtia keittiön siisteydestä käytön jälkeen.

Kuntosalit on suljettu toistaiseksi. Toistaiseksi toimistolla ei tehdä sormenjäljen rekisteröintejä kuntosalia varten.

Kerhohuoneet ovat poissa käytöstä toistaiseksi 8.3.2021 alkaen.

Vikailmoituksiin liittyvät huoltotyöt ja muut asuntokäynnit

Huolto- ja korjaustöissä ollaan yhteydessä asukkaaseen ennen asuntoon tulemista. Jos asukas antaa vikailmoituksen tehdessään luvan yleisavaimen käyttöön, huolto tiedustelee asuntoon tullessaan (soittaa ensin ovikelloa), mikä on asukkaan terveydentila. Jos asukas ei ole kotona, työ tehdään normaalisti. Mikäli asukas on kieltänyt vikailmoituksessa yleisavaimen käytön, tulee asukkaan vastata huollon soittoon, jotta työ saadaan tehtyä.

TOASin tiedottamissa huolto- ja korjaustöissä pyydetään aina erikseen ilmoittamaan, mikäli asuntoon ei saa tulla yleisavaimella. Jos asukas ei ole ottanut työnsuorittajaan yhteyttä, tullaan asuntoon yleisavaimella ja toimitaan samoin kuin vikailmoitustilanteessa. Työn tekemisen aikana työntekijöillä on käytössä hengityssuojaimet ja suojakäsineet.

Pyrkimyksenä on, että asukkaat eivät olisi samassa tilassa korjaustyötä tekevän kanssa. Mikäli mahdollista, olisi parasta olla pois asunnosta tai toisessa huoneessa korjaustyön aikana. Töiden tekemisen ja työturvallisuuden kannalta on erittäin tärkeää, että asukas kertoisi omasta aloitteestaan huoneistoon tulevalle siitä, jos asunnossa on sairastunut, altistunut tai koronaviruksen vuoksi karanteenissa oleva henkilö.

Muuttotarkastukset ja soluasuntojen ennakkotarkastukset

Soluhuoneiden ennakkotarkastuksia ei tehdä toistaiseksi. Muuttotarkastukset tehdään muilta osin normaalisti.

Poismuuttavalla asukkaalla on velvollisuus ilmoittaa, mikäli asunnossa on sairastunut, altistunut tai koronaviruksen vuoksi karanteenissa oleva henkilö, jotta voimme varmistaa turvallisen työskentelyn asunnossa.

Asukastoiminta ja muut kokoontumiset

Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa asukastoiminnassa on huomioitava viranomaisten antamat ohjeet erityisesti kokoontumismäärien, turvavälien ja hyvän hygienian osalta.

Soluasuminen

Soluasumisessa on erityisen tärkeää huomioida kanssa-asujat huolehtimalla hyvästä hygieniasta ja turvaväleistä sekä yhteisasumisen pelisäännöistä, lue lisää.

Lisätietoa:

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilta
Tampereen yliopistollisen sairaalan TAYS:in sivuilta
Valtakunnallinen koronaneuvonta: puh. 0295 535 535.
TAYSin koronaneuvonta: puh. 03 311 65333 (auki 24h).